Wednesday, November 3, 2010

Exam oh exam



Sekarang ni musim exam.gua tau ramai yang tengah study time2 cmni..gua nak kongsi sket sejarah exam penting gua dari sekolah rendah lagi....

Darjah 3 (PTS)
Tau2 je dua duduk untuk amik exam..cikgu gua ckp,kalo pass,boleh naik darjah 5 terus...gua pon amik exam tnpa bpikir pnjang..gua rase ape yang gua jawab mmg bernas kalo nk diikutkan..tapi sayang...gua x lompat darjah 5 sebab gua eja nama gua salah...eja nama sendiri pon salah apatah lagi nak eja nama orang lain...kah3

Darjah 6 (UPSR)
Gua tuisyen beb time ni...tapi tuisyen gua kt paya belakang masjid..mandi manda ngn kwn2..lagi syok dari gua blaja kt kelas...bile smpai hari exam,boleh plak gua bertumbuk ngn lan..member gua...ni sume anak wak nonok jadi batu api...gua pon hayun sebijik penumbuk dan terus lari...haha..biasala,zaman skolah rendah..pastu terus amik exam...sebelum exam skolah bagi roti dengan susu...gua mmg seronok bukan kepalang la time tu..mkn free sape xnk..ye x??hasilnya,gua dpt 3A 2 B je hasil mkn free tersebut...

Tingkatan 3 (PMR)
Exam ni paling best bagi gua..kt kelas gua mmg muka blaja je dpn cikgu..tapi cikgu xtau yang gua ni berangan sambil menumpukan perhatian...pastu ptg2 tuisyen kt skolah..tuisyen free...mmg gua tpakse g..kalo x g menjawab la dengan cikgu...dulu gua kelas bahasa arab..xmenjadi masalah untuk gua sebab gua mmg minat bahasa arab ni..serius gua taip ni...dulu cita2 gua sebelum PMR nk blaja kt MESIR..bile PMR menjelma,gua pun
amik exam..sebelum tu,gua letak pancing dlm kolam sekolah..bnyk ikan talapia kt dlm tu...pastu blik exam,gua angkat..ade gak hasil...pas abes exam,sekolah gua bagi cuti untuk bdk2 pas PMR..nk dtg skolah pon boleh..tapi xtvt main2 jela...pastu result exam pon kuar...gua dengan kemas dan hensem,g skolah...amik slip result dan terus pulang ke rumah bg kt mak gua..hasilnya,gua dapat 8A 1 C...C untuk celaka lah kau SEJARAH..gua mmg smpai sekarang x minat sejarah...mungkin sbb gua xlayan "sejarah
mungkin berulang" nyanyian NEW BOYZ...

Tingkatan 5 (SPM)
Yang gua tau mlm2 g study rumah Lokman,smbil dengar kaset yang masing2 bwk...mcm2 lagu yang kitrg dengar sempena SPM..time tu gua ingt lagi...pukul 11 je,rahmat mesti bakar rokok winston sebatang die...time ni gua suci lagi..xisap rokok..sbelum exam,sume bdk2 form 5 mesti mintak maaf kt cikgu masing2 mintak halalkan ilmu..pastu waktu exam,gua pon jwb je ape yang ditanya oleh soalan...smbil jwb,smbil usha ain(bkn nma sebenar) anak penolong kanan 1 skolah gua..mungkin idea boleh dtg..haha...gua lupe brape hari gua amik SPM..blik exam mesti mau pekena keropok lekor ngn air tebu...mmg nikmat dunia lepas penat2 jwb exam..xlame tu result pon kuar...gua mmg x mengharap pon result bagus sbb gua time tu mmg nk jadi posmen...kah3...tapi alhamdulillah...hasil SPM 2A1 4b3 2C5 2C6...result ok la dan dpt masuk mktb lepas gua ayat baik punya penemuduga semasa sesi temuduga dulu...

Gua mmg rindukan wktu sekolah dulu...

No comments:

Post a Comment