Tuesday, November 30, 2010

Basikal Gunung

Gua mmg dh lame ngidam nak benda ni...gua dh lame gak gua minat nak ade basikal gunung ni..tapi gua x mampu lagi nak beli..mane nak cekau ribu2 ringgit?..kang kalo jual dslr kang,gua xde gadjet nk amik gmba plak...kena la tunggu bile gua dh keje nanti baru bleh beli...

actually,basikal mmg gua xpenah dpt mase budak2 dulu...mak gua mmg x belikan..dulu tiap2 taun gua mintak kt mak gua..tapi x dpat...gua main basikal dulu2 pon pkai basikal akak gua..gua buat satu2 dari tayar, rim smpai la kpda aksesori...xpenah pon beli baru...

gua x dpt basikal tapi gua dpt moto..gua mintak mak gua belikan moto dengan alasan gua xpenah dpt basikal mase zaman budak2 dulu...nasib baik mak gua baik hati lantas bekorban belikan sebijik moto 135LC...senang untuk gua bergerak pergi negeri orang menuntut ilmu...

Gua mmg bercadang nak angkat sebijik basikal lepas gua dh keje nanti...gua boleh beli dengan sume duit elaun sem depan..tapi,alamatnya makan pasir la kalo gua beli...gua beli dslr dulu pon nasib baik je ade kulit2 kayu untuk gua buat mkn kt maktab ni...tapi skang pokok2 dh bnyk kena tebang..pasir mmg merata la...

Aim gua nak basikal brand Merida cmni..kaler putih...InsyaALLAH kalo ade rezeki....

gua sepatutnya kena menabung dari sekarang...lusa gua nak g cari buluh buat tabung...harap2 ade buluh yang sesuai..kalo xde buluh,gua xleh nak menabung

2 comments: