Thursday, November 4, 2010

Azleaziyatulazhar


Gua pasti ada yang tertanya-tanya knapa nama gua ni agak panjang..dah ramai yang bertanya kt gua..lepas ni kalo ade yang tanya lagi,gua sumpit je tnpa bpikir panjang…

“apo kono namo ekau ni panjang sgt ni jang??”(Acik kalsom-besan Long Seman)

“dey tambi~apa pasal awak punya nama kasi panjang2??” (M. Jayabalan-pemandu lori)

“such a long name.”(Alex Ferguson-pengurus MU)

“kenapa nama anta ni panjang sangat?susah ana nak sebut.”(Al-Faruqi-pemilik cafĂ© bertemakan timur tengah)

“namahal nama nuan panjai amat tok ah?”(Jabu anak Jelum-tuai rumah panjang)

“haiyya~ manyak panjang la lu punya nama.”(Lee Beng Chai-pomen motor)

Gua kumpul testimonial ni sejak gua darjah 2…mase tu gua kelas cikgu Juharinor.die punya cubit,sampai gua terangkat..ni bkn citer pasal cikgu gua,tapi pasal name gua…sbnrnye abah gua yang bagi name ni…gua rase lame gak abah gua pikirkan name gua ni...mak gua ikut je abah gua punye idea sbb die ketua keluarga...dulu kalau x name gua yatulazhar..ala2 arab pon ade kalo perhatikan betol2…kah3..name akak2 gua aziah ngn azlezan…pastu abah gua amik la sikit dari name depa dua orang ni…azle(azlezan)+azi(aziah)+yatulazhar…pastu jadila name gua…AZLEAZIYATULAZHAR...


Dulu gua penah gak bcita2 nak tukar name…tapi mak gua x bagi liquid name gua kt surat beranak…kah3

No comments:

Post a Comment