Thursday, November 4, 2010

Motivasi Diri

Gua betul2 tertekan dengan sikap pihak yang pospone tarikh exam gua...mula2 gua seronok bukan kepalang sbb gua boleh folo trip ke gunung anjuran sebuah universiti tempatan..tapi bila gua kol bos gua, die kate trip pospon kpd bulan januari..lantas gua dalam hati seolah2 hampa...

tapi xpe..gua ade xtvt yang boleh dilakukan sepanjang cuti menunggu exam ni...antara xtvt yang dah ade dalam kepala gua:

  1. melepak tak tentu hala.
  2. tidur sepanjang hari.
  3. berjalan tanpa arah tujuan.
  4. lepak dengan artis2 tempatan.
  5. jadi jaga.
  6. kerja sebagai operator kilang.
  7. jadi jurujual sambilan.
  8. jadi pelakon tambahan.
  9. folo katering.
  10. jalan2 mengelilingi semenanjung malaysia.
  11. menjual cekodok di pasar malam.
  12. tengok TV.
  13. menulis novel cinta.
  14. jadi tok mudim.
  15. layan muvi sampai lebam.
  16. mencari tin2, botol2 dan besi buruk.
  17. melancong ke eropah.
  18. jadi penyanyi jalanan.
gua kalau boleh nak buat suma benda di atas tnpa mngeluarkan modal yang bnyk...biasa la,kalo nk jual cekodok pon kena ada modal nak beli tepung...sekarang gua nak pegi lunch..pekena bihun tomyam cik fatima pon blah jugak ni...nak g mcD takot ramai plak kt sana...

No comments:

Post a Comment